Share |

torsdag 28 juli 2011

Köpte väl en hög med böcker igen då

39:-/pocket på Ica Maxi Motala.
På Ica Maxi denna gången med. Fast i Motala. Scar Tissue till min lillebror som inte läser alls typ, men sa att han ville läsa någonting, typ verkligt, när vi var på gemensam semester. Annars kan han även tänka sig fantasy, men inte A Wheel of Time som han läste senast, för sådär en tio år sedan kanske ;) Hur som haver, han ska på Red Hot och då passar ju en biografi av sångaren bra. Brorsan blev jättenöjd och hävdade bestämt att den vill han läsa :) Skoj! Har du några boktips jag kan dela med mig av till bror min? Lämna gärna en kommentar! :)
Eftersom Oates inte gjort mig alltför besviken tidigare tänkte jag att hennes Lilla himlafågel kunde passa på tunnelbanan under hösten. Radhusdisco verkade som lagom lättsam läsning i 70- och 80-talsmiljö. Du och jag farsan av CajsaStina Åkerström tror jag att jag kommer gråta till, av någon anledning... när jag läser får jag se. Den ska i alla fall bli himla spännande att läsa. Och till sist. Niceville. Den har jag bara hört gott om och gått och fingrat på en del i diverse bokhandlar. Fick lite ågren då jag handlade den på svenska. Har hört att den ska vara skriven dialektalt... eller hur jag ska uttrycka mig och att jag kommer missa det om jag läser den på svenska och inte på engelska. Hur som haver. Ser mycket fram emot att läsa den boken. MEN. Är i bok två av A Song of Ice and Fire och det är väldigt spännande för tillfället. Men kanske att jag väljer nån tunnare och mer lättsmält bok på tunnelbanan till och från jobbet i höst och läser A Clash of Kings hemmavid.

Vad läser du för tillfället?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar