Share |

söndag 22 augusti 2010

Bildextra!

Ängelns lek - underbar som vanligt när det kommer till Zafón. Ibland får jag för mig att det inte händer något i böckerna med att språket är så fantastiskt så det gör inget ändå. Men det är klart att det händer grejjer, det är spännande mest hela tiden. Jag kan inte sluta läsa. Jag läser och läser - när kommer nästa Zafón!? Kapitel 36 i Ängelns lek var förövrigt obehagligt värre - tårna mina spändes utan att jag tänkte på det och jag höll andan, vem vet hur länge. När kapitlet var slut släppte spänningen, men inte obehagskänslan - som höll sig kvar något längre. Det var skönt att få andas, jag som inte ens märkt att jag inte gjort det :)

Drottninggatan förra lördagen - Världens längsta bokbord. Jag hittade spökhistorierna där för en Selma. En verkligt bra översättning av Poes Korpen. Hoppas de andra historierna är riktigt läskiga - mysrys! :)

The Swan Thieves. Kostovas andra bok. Jag älskade Historikern, det är en av de bästa böcker jag läst. Härliga platsbeskrivningar - efter att ha läst den vill jag åka till Karpaterna och gå i Draculas fortspår - flanera omkring på smala gator i Istanbul samt uppleva hur det är att stå med foten i två världsdelar på samma gång, utblickandes över Bosporen :) The Swan Thieves har börjat bra... jag undrar hur den står sig mot sin föregångare - men jag hoppas den håller måttet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar