Share |

tisdag 19 april 2011

Just nu läser jag

En hel del. Den hemliga trädgården, en av böckerna i reprisserien som gavs ut lagom till årets bokrea, av Frances Hodgson Burnett samt Kråkflickan, som visat sig vara väldigt svår att lägga ifrån sig, av Jerker Eriksson och Håkan Axlander-Sundquist.

Utöver den skönlitterära läsningen, som känns som en underbar semestervistelse, läser jag även kurslitteratur och avhandlingar till min c-uppsats i historia. Påsklovet är vigt till detta nöje. Den ska slutföras nu, gärna innan sommarlovet har jag bestämt mig för, och idag gjorde jag en check-lista för att kunna bocka av min läsning. Herre min get vad lång den blev!

Snart kommer solen att skina på min balkong, det blir solbrillor på och överstrykningspenna redo och sedan läsningsmaraton deluxe. Imorrn bär det av hemåt till familjen - antar att böckerna kommer få sig en påskresa de också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar