Share |

torsdag 24 december 2009

Decenniet som gått: vilka böcker läste vi?



Hemma hos bror och Jenny har de senaste timmarna spenderats framför TV 4 uppestirrar kväll a.k.a. Bingolotto. Nu ligger jag tryggt nerbäddad i gästsängen med katten Tea. Är inne på Guardian.co.uk och kollar efter diverse artiklar. De gör just nu en summering inom olika områden av decenniet som gått. Böcker som definierat de sista tio åren ska bli intressanta att läsa om: såklart finns Harry Potter med vilket väckte mitt intresse bara det. Av de böcker som raddas upp finns även Guldkompassen, Da Vinci koden, The Curious Incident of the Dog in the Night-time, Dreams From My Father och The God Delusion vilket såklart, ego som jag är, är endast de, av de 50, som jag har läst.

Titta gärna in listan: Books of the decade.

Finns en hel drös med andra listor också - alltid kul läsning :)

Nu är det JULAFTON så det är väl bäst att önska er alla en riktigt GOD JUL! :)

På tal om Harry Potter så hittade jag lite fanfiction på http://www.harrysfirstchristmas.com/, där ni kan läsa om Harrys första jul av G. Norman Lippert, trevlig läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar