Share |

torsdag 4 mars 2010

Senaste läsningen



Her FearFul Symmetry 
Jag sträckläste den (i alla fall andra halvan av boken som jag ägnade en hel söndag). Den är bra, men samtidigt är jag inte helt nöjd - har svårt att sätta fingret på vad det är som inte är helt klockrent. Det som är bra med boken är att jag, under läsningens gång, tror att jag har löst hur allt hänger ihop... men jag är ändå inte helt säker. Läsvärd är den allt och jag funderar på om den skulle göra sig lika bra som film som The Time Traveler's Wife. Skulle kunna tänka mig det :)

Nog om Niffenegger.

Shakespeares Stormen är en smal liten sak med ett omfång på sisådär 70 sidor. Har bara läst Romeo and Juliet innan och efter att ha läst The Collector där det hintas till Stormen kände jag att det var dags att ta tag i pjäsläsandet. Fick mig faktiskt några goda skratt, vilket jag inte hade räknat med. I början var det jobbigt tt komma igång med läsningen på grund av den långa karaktärslistan. Sedan läste jag mest bara rakt av och försökte hålla koll på "de mest väsentliga" karaktärerna. Nästa Shakespeare blir Kung Lear. Gott betyg till Stormen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar