Share |

söndag 9 maj 2010

Att frossa i andras hemligheter...


får man göra i Hemligheter insamlade av Maja Spasova.
Jag fick den här boken i handen av en händelse. Traskade i godan ro, med en vän, på väg från tåget till jobbet. Detta var i Örebro för någon vecka sedan och utanför gallerian Krämaren (som får mig att tänka på någon som sitter på toan och krämar...*host, host* medans min mamma menar att det betyder att sälja saker. Kan det betyda säljare? Det känns så.) stod en dam och hade två böcker i vardera näven. Hon stannade oss (jag var på gång att säga att jag inte var intresserad, men hann inte öppna munnen ens och glad är jag för det) och erbjöd oss varsin bok! :) Helt gratis.
Min bok heter alltså Hemligheter och nog är den hemlig alltid. Det står inte någonting på baksidan alls. Inte ett ord om handlingen. Eftersom jag hade bråttom till jobbet så blev det inte av att jag bläddrade igenom den, inte förens för några dagar sedan. Nu vet jag vad den innehåller, nämligen 450 hemligheter! Förstår du hur smaskigt det är att få läsa människors hemlisar!? En del hemlisar är bara en mening eller två, andra löper över flera sidor. En del är hemska andra mest gulliga av typen: "jag är kär i killen i parallellklassen, fast han vet ingenting". De hemska läser jag snabbt - de långa med. Jag föredrar de korta. En del hemlisar är sjuka. Andra inga hemlisar alls, faktiskt.
Jag tror jag började läsa den igår, nu har jag bara 200 hemlisar kvar ungefär. Jag tänkte bara rekommendera boken - den är snabbläst och riktigt lurigt bra :) Får du den i handen av en snäll dam på stan, så ta hem den och ge den ett hem i bokhyllan för det är den värd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar