Share |

torsdag 3 mars 2011

The Hunger Games - Mockingjay by Suzanne Collins

Hundöras trilogiutmaning avklarad.

Mockingjay ligger utläst i min soffa. Jäkligt bra bok, det händer saker konstant och jag vet aldrig riktigt vad jag ska förvänta mig. Underbart.

Det är så tråkigt när man vet hur det kommer sluta. The Hunger Games skulle kunna sluta hur som helst. Slutet gjorde mig belåten, jag stängde boken med ett förnöjt flin över läpparna, det är allt jag kommer säga. Ja, förutom att jag ser mycket fram emot att se filmatiseringen av den här trilogin, det kommer bli grymt - i ordets rätta bemärkelse. För det är en grym verklighet Collins målar upp och jag köper hela paketet.

Möjligtvis är jag lite för nyfiken på vad som hänt med resten av klotet som inte lever i Nordamerika... men, ja - det är väl många böcker som inte svarar på vad hela planeten har för sig när författaren väl valt att slå ner sina skrivpålar på en specifik plats.

Hur som helst - läs! Det här är riktigt bra, nu ska jag smälta det jag läst och filura lite på vad som hände egentligen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar