Share |

lördag 5 mars 2011

Marvel Comics - The Wonderful Wizard of Oz, Sense and Sensibility & Pride and Prejudice

Cravings igen. Jag bara måste lägga ut detta här innan jag somnar och glömmer bort vad jag hittade. Letade lite på Marvels hemsida och fann att man kunde få se hur serierna ser ut inuti.  

Pride and Prejudice var inte alls i min smak, med fula bilder och systrarna Bennet i utslaget hår i 90-tals-tappning. Urk!


Systrarna Bennet i Marvel Comics.  


Mr. Darcy erkänner sin kärlek för Lizzy. Inte så lyckat precis. 

Varken för herrn i fråga eller bildmässigt, känner jag. Men jag köper den nog ändå. Tänker att den kanske är kul att läsa i alla fall och möjligtvis kan den komma till användning i kursen engelska B, om jag någon gång kommer gå tillbaka och undervisa på gymnasiet igen. 

Sense and Sensibility däremot såg riktigt bra ut, så den kan jag nog läsa utan att irritera mig på fula bilder. Där hade de hätta och såg ut som de "skulle".

 Sense and Sensibility. Marvelversionen.  Ingen hätta här iof ;)

När jag då som bäst filurade omkring, hittade jag The Wonderful Wizard of Oz som tecknats av Eric Shanower. Helt i min smak. Läste ett utdrag och det såg ut som rolig läsning.

196:-  på Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar