Share |

tisdag 1 mars 2011

The Hunger Games - Catching Fire by Suzanne Collins


Jag är lite besviken på mig själv. Av någon anledning kände jag inte riktigt för att läsa även den andra delen av Hungerspelstrilogin. Det var ju ett tag sedan jag läste ettan och jag tappade nog taget om känslan av att vara "i" boken.  Eller alltså, jag kände för att läsa innan jag öppnade boken men tyckte sedan inte att den var så bra. Det kändes så de första 200 sidorna men sedan händer något och då blir det spännande och riktigt svårt att sluta läsa.

Jag hade tagit med mig boken hem till mamma och lämnat sista delen i trilogin hemma, 25 mil bort. Jäkligt dumt, vilken miss. Antagligen trodde jag inte att jag skulle känna att jag skulle ha ett sug efter trean, så som jag har nu. Inte visste jag att det skulle sluta med en sådan cliffhanger. Nu läser jag istället en helt annan bok, som jag tyckte var så himla bra i fredags men som jag inte alls ser på med samma ögon nu, just bara för att jag vill läsa Hungerspelen. Aja, ikväll vid 22 är jag hemma, då ska jag läsa några timmar och det ska bli riktigt spännande :)

Det ser ut som jag kommer klara av Hundöras trilogiutmaning i god tid innan första april :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar