Share |

tisdag 4 januari 2011

One Day av David Nicholls


Jag hade sett reklam för den här boken. Jag köpte den och läste den. One Day är underbar.
Em och Dex möts sista kvällen på universitetet, de spenderar natten tillsammans och pratar om hur de förväntar sig att livet kommer te sig efter studenten. Det är den 15 juli 1988 och varje år, samma datum, får vi följa Em och Dex i 20 år framåt.
Jag vill inte berätta mer om vad boken handlar om, mer än att man bli frustrerad för deras skull då man läser. Båda personerna har sina upp och nedgångar och man inser hur mycket roll en dag spelar i en persons liv. Eller förstår jag verkligen det? Hur som helst, läs One Day den är definitivt mycket läsvärd, för alla oss som står och stampar mitt i livet.

Boktrailer

Filmen kommer i september 2011 med Anne Hathaway och Jim Sturgess som Em & Dex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar