Share |

lördag 26 februari 2011

Att påtvingas en ljudbok utan en chans till flykt

Sitter på en buss på väg till släkt och vänner. Har köpt tidningen Filter och har andra boken av Hunger Games trilogin Catching Fire i väskan tillsammans med paddan och lite "brunch".

Min tanke var att kunna koppla bort åksjukan genom att sitta långt fram i bussen och titta upp från min läsning då och då och lura illamåendet på flykten. Dock kommer det bli svårt att läsa. Chauffören lyssnar på Dan Brown (en bok jag förövrigt redan läst) på ganska hög volym på busstereon. Vad gör jag? Inte mycket alls. Jag förstår verkligen att han föredrar att lyssna på bok när han kör. Synd bara att jag har så svårt att koppla bort det hela, känner på mig att det nog inte kommer bli så mycket av min egen läsning.

Btw, chauffören är inte ens nära slutet, kapitel 23 började nyss. Tre och en halv timme att spendera på bussen. Önska mig lycka till :)

Har du varit med om något liknande?


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Buss mot södern

2 kommentarer:

  1. Din stackare! Jag hoppas att du överlevde bussresan även om den inte alls blev som du hade hoppats?

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Det gick bra sen, fast jag fick lite skallebang. Har jättesvårt för att koppla bort sånt där. Försökte med att gömma mig i musiken som jag pluggade in i öronen, men det hördes ljudbok ändå :P

    Det var skönt att kliva av bussen faktiskt :)

    Kram!

    SvaraRadera