Share |

fredag 23 juli 2010

Bree Tanners andra liv


lyssnade jag klart på idag. Funderar på om den hade varit bättre på engelska? Jag har ju läst de andra Twilight-böckerna på originalspråket, kändes lite platt nu. Det var väl lite sådär halvkul att höra om vampyrerna från "den andra sidan" - de rödögda "köttätarna" fast egentligen skulle det vara mest intressant att få läsa från Volturiklanens perspektiv...

SPOILER ALERT för er som INTE LÄST Breaking Dawn, hoppa över nedandstående stycke. 

Det skulle vara intressant att få se den lilla svanen som en stark karaktär i det slutgiltiga mötet med the Cullens. Hur ser det ut från den andra sidan? Vad tror man händer egentligen? Jag skulle vilja ha stämningen beskriven för mig från det hållet. Se hur "vegetarianerna" ser ut på håll. Hur de beter sig när man inte är inne i deras huvuden.  (Inte jättemycket spoiler ändå, men har man inte läst en bok vill man väl inte veta något om den, eller hur?)

Åter till Bree. Helt ok bok att fördriva tiden till då jag stod med disken, strök kläder osv. Kommer nog inte att filura över den något nämnvärt framöver. Tyckte om att hon beskrev sina gelikar som discokulor - tror jag har benämnt dem på liknande vis i någon blogg i höstas. Kul att Meyer ser dem på det viset med :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar