Share |

lördag 31 juli 2010

Låt den rätte komma in vs. Let Me In

Låt den rätte komma in var verkligen en av de bästa böckerna jag läste 2008. Jag blev lite besviken av filmen dock, för att det fattades karaktärer och karaktärsdrag som jag hade varit jättenyfiken på hur det skulle porträtteras på duken. Men, jag vet ju hur det är - filmen i mitt huvud är ju alltid bättre än den på duken. Så är det säkert för dig med? Det är svårt att slå en bok.

När amerikanerna upptäckte Låt den rätte komma in ville de göra sin egna version av den. (Det är jobbigt att läsa undertexter - man ser lixom bara undertexterna och missar filmen. Säger vissa. Om detta var skälet till filmen... näe, tror inte det) :) Hur som helst. På Guardian finns det sedan några dagar tillbaka en lite sådär skämtsam jämförelse mellan den svenska filmen och den amerikanska. Sugen på att veta vem som vinner duellen? Kanske lite svårt att avgöra så här på förhand, då filmen inte släppts ännu. Men, enligt artikelförfattaren kan man tävla i trailers, så checka in the result här: Let the right one win: a Let Me in/Let the Right One In trailer battle.


Låt den rätte komma in

Let Me In

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar