Share |

lördag 17 juli 2010

Hypnotisören av Lars Kepler


Har spenderat nästan ett dygn med att läsa denna bok. Den var mycket spännande och svår att lägga ifrån sig. Hade en elev nu i somras som sträckläste den på två dagar och jag tänkte att jag inte kunde vara sämre ;) Hon sa förövrigt att den var en av de bästa böcker hon läst - jag tycker den var en spännande bladvändare som ibland gjorde mig illamående av väl beskrivna bestialiska dåd. Det blev lite halvtamt på slutet, men mitten kändes ibland ruggigt bra.

Jag kommer definitivt att läsa efterföljaren Paganinikontraktet som precis har kommit ut.

Har du läst Hypnotisören och tyckte om den tror jag att du också kommer att gilla: Karin Gerhardsens och Mons Kallentofts och Stieg Larrsons deckarserier, lite samma stuk kan jag tycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar