Share |

onsdag 21 juli 2010

Elizabeth Gilbert talar om daemons/genie(r) som inspirerar

Från en underbar ny singer/songwriter Christina Perri, fick jag via Youtube ett tips om att se detta underbara tal av Eat, Pray, Love-författarinnan Elizabeth Gilbert. Jag ska ta till mig detta och hoppas att min egen Dobby kommer att dyka upp under de kommande dagarna då jag ska slutföra mina vetenskapliga uppsatser. Jupp, plural - I know. För de är två. Vad gjorde jag egentligen under studietiden? (Jag brukar gömma mig bakom meningen: "Ingen kan vara 100% motiverad hela tiden under sin studietid" och visst må så vara fallet. Vågar påstå att det var så för mig, helt om vårarna då det bara spratt i kroppen. Kanske var det bara min Pantalaimon som lämnade mig, drog sig lite längre bort från mig, för att ta i och med detta ta med sig all (eller den lilla) inspiration som fanns mig tilldelad för projektet i fråga? :)
Hur som haver, se och njut - riktigt underhållande och tänkvärt. (And when you're at it - lyssna lite på Perris Jar of Hearts - wunderbar). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar