Share |

torsdag 22 juli 2010

Jag bara älskar Pija Lindenbaums böcker

Bild: Barnbokhandeln
Bild: merlin.pl
helst de om Gittan :) Jag ger alltid bort Gittan och gråvargarna till de i min umgängeskrets som får barn. Det är snart hela bunten av vänner. Det är så underbara bilder i böckerna och texten är så himla rolig och underhållande, jag bara älskar dem :) De är värsta snakkisböckerna, finns hur mycket som helt att tala med ungarna om - kanon! Jag har alla Gittan-böckerna i bokhyllan - bara för att de gör mig glad. En vacker dag när jag får barn ska vi läsa Gittan tills vi storknar och när vi inte orkar läsa mer kanske vi kan titta på småfilmerna ;)
I år är Pija Lindenbaum sommarpratare på P1, då ska jag sitta som klistrad och lyssna - du kanske kommer lyssna du med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar