Share |

söndag 6 februari 2011

Dag 2 - En bok som jag läst fler än 3 gånger


I det här fallet en trilogi. Jag har läst Philip Pullmans His Dark Materials fyra gånger. Jag tycker den är helt ok, men inte det bästa jag läst. Anledningen till mina många omläsningar är en c-uppsats i engelska. Kände att det redan fanns en hel del om Harry Potter, som hade varit mitt första val, men det blev berättelsen om Lyra istället.

Som en del av er redan listat ut så kommer också mitt bloggnamn från Pullmans trilogi. Pantalaimon är Lyras själ i form av ett djur, som byter skepnad efter hennes humör. Jag kan känna mig ganska flaxig ibland, kanske inte när det gäller vem jag är innerst inne men när det gäller att slå sig till ro och stadga sig. Därav Pantalaimon + e som namne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar