Share |

måndag 7 februari 2011

Dag 3 - Min favoritserie


Harry Potter-serien det kan inte vara någon tvekan om det.

Jag är så glad över att ha fått varit med om att vara mitt i en serie och gå och törsta efter nästa bok, tillsammans med en hel värld av fans. Alla teorier om vad som skulle hända som översvämmade nätet, mina ibland misslyckade försök att hålla mig undan från skvaller som skulle förstöra min läsning:
Jag vill inte veta vad som ska hända. Fast ändå lite bara. Det kanske inte stämmer - så jag tjyvkollade lite bara... lite snabbt... och förstörde för mig själv.

Jag köade till Science Fiction-bokhandeln i gamla stan inför släppet av The Deathly Hallows och vägrade sova i bilen hem till Motala innan jag åtminstonde, utmattad och med svidande ögon, läst de första kapitlen.

Det ska bli roligt att få delge (förhoppningvis kommande) barn och barnbarn om vad mor(mor) hade för sig i sin läriver på den tiden då Potter var ny :) :P

2 kommentarer:

  1. Jag delar din glädje och kärlek till Harry Potter böckerna. :) Här hemma när vi alla en liten förhoppning om att J.K. Rowling ska komma ut med fler böcker som på något vis har koppling till Harry Potter och hans värld. För visst vill vi ha mer? :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Självklart! :) Ingen tvekan om den saken heller :D

    SvaraRadera