Share |

torsdag 29 april 2010

Dags för avslöjandet - vårpaketet! :)

Till att börja med: här ska sås egen basilika! För jag fick ett paket med frön :) Får se hur det går - men jag använder väldigt mycket basilika i maten, så det passade perfekt!

Sedan fick jag en chokladkaka - Marabou mjölkchoklad och den åt jag och en vän upp redan dagen därpå, mums! :)
En lista i metall att ha som bokmärke var i nästa paket. Jättefin! Jag hade läst 10 av 50 böcker? :S Hehe, tar tag i de andra framöver dårå :)

 En liten bok om Livslust :) Till bokvännen: Livet känns definitivt lättare på våren! :)
En av mina absoluta favoritfilmer heter Stekta gröna tomater. Jag hittade boken på bokus för några månader sedan och la den i min önskelista. Jag blev väldigt(!) glad, när Fannie Flagg's Fried Green Tomatoes at the Whistle Stop Cafe låg i ett av paketen. Läste första kapitlet med en gång, men lade sedan ner den då jag var i färd med en annan bok just då. Jag ska njuta av stekta gröna tomater under solen så fort det blir lite varmare - härligt! :) Enligt min bokväns brev (brev följde för övrigt med varje paket och var mycket, mycket uppskattat) skriver Flagg med kärlek och glimten i ögat - ser fram emot läsningen.

Nästa bok, som jag kastade mig in i redan samma kväll var Mia Skäringers Dyngkåt och hur helig som helst. Perfekt bok att läsa om man bara har tid en liten stund, då boken är en samling av krönikor och blogginlägg. "Kom nära" står det på baksidan, det får man verkligen göra. Läsaren släpps in till det innersta - mycket läsvärd :)
 En DVD hade stoppats ner i paketet. En dubbel-DVD till och med :) Min favorit Stolthet och Fördom, men precis som min bokvän så föredrar jag 6-timmarsversionen från BBC. Det finns ingen annan Mr. Darcy än Colin Firth ;) Sen är det också bra för att den följer dialogen från boken till punkt och pricka (more or less) :) Dock till filmen som var själva huvudsyftet med DVD:n. Försoning (eller Atonement) jag såg filmen för kanske ett år sedan och tyckte mycket om den. Det är en sådan film som man kan gå och tänka på lite då och då och som verkligen överraskar en och skakar om på slutet. Det ska bli jätteintressant att läsa boken och se hur filmatiseringen förhåller sig till det skrivna :) För boken av Ian McEwan låg även den i ett av paketen! :)
  Till läsningen ska jag unna mig en lyxig kopp te, något som också följde med i den gröna vårpåsen :)
Tack så jättemycket kära hemliga bokvän, det kunde verkligen inte blivit bättre! Hoppas du fått ett lika intressant och genomtänkt paket som jag fick av dig! 
En underbar vår önskar jag dig (samtidigt som jag filurar runt på olika bloggar och försöker luska ut vem du är - hint? Kanske börjar våra förnamn på samma bokstav, månne?) och givetvis också En bok om dagen som gjorde bokbytet möjligt. Till alla andra där ute som hamnat på denna blogg, ha en härlig vår och bli in bladvändare du med, om du inte redan är en! ;)
Kram! / Lisa

6 kommentarer:

  1. Hej Lisa!

    Visst börjar våra förnamn på samma bokstav! ;)

    Vad roligt att höra att du tyckte om innehållet i paketet som jag skickade till dig. :) Det var fantastiskt roligt att knåpa ihop det och med hjälp av att lusläsa din blogg och dina svar på frågorna fick jag ju en hel del ledtrådar till vad som kanske skulle kunna tänkas passa. Resten fick jag gå på känsla helt enkelt. ;)

    Basilikan kommer gå hur bra som helst. Så länge man inte glömmer bort att vattna så är den hur tacksam som helst. Det var ju tur att du gillade basilika. ;)

    Eftersom du gillar listor kunde jag ju helt enkelt inte motstå bokmärket i metall med 50 böcker att läsa innan du dör. ;) Det kändes som en klockren present till dig och kul att det fanns några kvar på listan för dig att läsa. :)

    Vad härligt att jag lyckades pricka in "Fried Green Tomatoes". Det är ju min favoritbok och jag hoppas att du ska tycka om den. Rekommenderar varmt Fannie Flaggs övriga böcker också. :)

    Jag hoppas också att du kommer tycka om Ian McEwan och "Försoning". Mia Skäringer lämnar ingen oberörd och så mycket som jag har hyllat boken kändes det som ett måste att inkludera den i ditt paket. ;)

    Jag hoppas att innehållet i paketet kommer att skänka dig glädje en tid framöver. Själv hade jag väldigt roligt då jag komponerade ihop det. :)

    Ha en riktigt fin Valborg och sköt om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Superroligt paket att titta igenom! Så roligt att surfa runt på de olika bloggarna som är med och se hur de passar med bloggaren.:)

    SvaraRadera
  3. Vilket kul paket! Många roligheter!

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta! Vilken tur att jag gissade rätt ;) Jag lär ha många härliga dagar framför mig paketinnehållet - tror jag ska börja med stekta tomaterna så snart jag är klar med min nuvarande bok :)

    Bokomaten: visst är det - jag har snokat runt på de flesta och det är jättespännande att se vad folk har hittat på. Många goda boktips har jag fått också, tack vare vårbytet :)

    En bok om dagen: Mycket roligt! :) Ska ta tag i fröna - hoppas på en redig skörd basilika - wish me luck! ;)

    SvaraRadera
  5. Hej! Först och främst: Tack för det underbara paketet jag fick, du lyckades verkligen bra :-) Var och lånade "Babbeldrottningen" på bibblan idag så jag kan läsa den innan jag går på 2an.

    Sedan måste jag säga att jag gillar din header :p

    SvaraRadera
  6. Miss E: Det var bara roligt och ännu roligare att det blev uppskattat med såklart :) Jag får läsa på din blogg sen om den är bra eller inte - kanske kan vara nåt för mig med att läsa under sommaren :) Monstren är söta - skrämmer slag på treåringar bara (märkte jag igår) tur att de bor hos vuxna mig :P

    SvaraRadera