Share |

onsdag 7 april 2010

Twilight i nytt format


Äntligen! Den landade inte i postlådan - paketet var för stort men en snäll brevbärare hade tagit sig tid att tre trappor upp lämna boken utanför ytterdörren :)

Twilight är här som grafisk novell - jag trodde den skulle vara annorlunda, men jag är inte heller besviken. Har tagit mig igenom nästan hälften av boken nu och det är svårt att sluta på grund av att jag är nyfiken på hur nästa sida och nästa kommer illustreras. Det är också intressant att se vilken del av texten från originalet som har fått vara kvar i denna version - vad som anses som mest viktigt/väsentligt om du förstår hur jag menar.

Hur som helst, tänkte att boken kunde vara ett bra komplement i min undervisning (bland annat, för den är ju fin att ha i bokhyllan och rolig att bläddra i osv., men) för elever som inte har så lätt för att läsa, eller aldrig har läst - kanske detta kan vara ett grepp att ta till - för att locka fram ett intresse? Ett bra sätt att lära sig nya ord eller uttryck - exempelvis "clench one's fist" som ju är illustrerat bra genom att Edward knyter handen på en bild då han sitter med Bella på biologilektionen, för att hålla sig från att bita henne i halsen och tömma henne på blod *scary*! ;)

Snabbläst är den också, vilket ju är skönt då man är på språng :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar